2 Aralık 2014 Salı

Karaköy’ün En Yeni Lezzet Durağı: “Rudolf”



Dünyaca ünlü şef Rudolf Van Nunen, 22 yıldır aşina olduğu Türkiye’de ilk restoranını açtı. Morgans Grup’un en yeni oteli 10 Karaköy, A Morgans Original’in içerisinde konumlanan Rudolf, Akdeniz ve dünya mutfağından örneklere yer veriyor. "Rudolf", duyguların hayat bulduğu, ruhunuzun yenilendiği, günün tamamında her öğüne tat ve duygu katmaya kendini adamış bir mekandır" diyen başarılı şef Rudolf Van Nunen, mutfak serüvenine kendi restoran konseptinde devam edecek…

Fransız, Hollanda, Alman, İngiliz, Türk, Endonezya, Thai ve Cajun mutfakları konusunda büyük deneyimlere sahip olan ve birçok ödül ve madalya ile taçlandırılan dünyaca ünlü şef Rudolf Van Nunen, İstanbul'da adını verdiği ilk restoranını Kasım ayında açtı. 22 yıldır Türkiye’de yaşayan ve Türk damak tadına ilişkin tüm detaylara hakim olan Rudolf Van Nunen 62 kişi kapasiteli restoran ve 20 kişilik terasında Slow Food konsepti ile hizmet veriyor. Doğallık ve lezzetin ön planda olduğu menüsüyle beğeni topluyor.Eko
sistemlerin özelliklerini korumayı teşvik eden bir hareket olan Slow Food konsepti ile hizmet veren mekan, doğanın gizemli ve lezzetli ürünlerini misafirlerine en iyi şekilde yansıtıyor. Restoran menüsünü her 3 ayda bir mevsimsel olarak değiştirecek olan deneyimli şef Rudolf Van Nunen, mutfağa verdiği önemi kendi restoranında her fırsatta gözler önüne seriyor. Ev yapımı ekmek ve pastalar, yöresel peynirler gibi daha birçok lezzet, doğallığı simgeleyen Rudolf’ta misafirleri tazeliyor. Uzun çalışmalar sonucu oluşturulan geniş şarap kavıyla da adından söz ettiren mekanda “Riedel” odasında uluslararası ödüllü şaraplar bulunuyor. Restoran her gün saat 07.00-23.00 saatleri arasında hizmet veriyor.
Karaköy’ün keyif dolu terası
Otelin teras katında konumlanan Sky Terrace ise panoramik İstanbul ve Boğaz manzarası eşliğinde içkisini yudumlamak isteyenlere hitap ediyor. İş çıkışı, yükselen değer Karaköy’ün merkezinde dinlenmek ve keyif yapmak isteyenler, DJ eşliğinde eğlence imkanı da sunan Sky Terrace’da buluşuyor. Mekan saat 16:00’dan 01:00’e kadar hizmet veriyor.

NORVEÇLİ BALIKÇILAR ROTAYI TÜRKİYE’YE ÇEVİRDİ


Dünyanın ikinci büyük deniz ürünleri ihracatçısı olan Norveç, Türkiye pazarında rekordan rekora koşuyor. 2013 yılında Türkiye’ye 45 bin ton deniz ürünü ihraç eden Norveç, 2014 yılını da yüzde 20’lik bir artışla kapamayı hedefliyor 
Türk tüketicisi Norveç deniz ürünlerine her geçen gün daha çok ilgi göstermeye başladı.Türkiye ile Norveç arasındaki Norveç deniz ürünleri ticaret hacmi 2014 Ekim ayı itibariyle 70 milyon Euro’yu geçti. Türkiye pazarının yüzde 90’ına sahip olan Norveç deniz ürünleri özellikle sağlıklı, lezzetli, kaliteli ve Türk damak tadına uygun ürünleri ile pazarda rekabette önde yer alıyor. 
Türkiye pazarı stratejik öneme sahip
Protein deposu olarak adlandırılan ve zengin Omega3 içeriği ile Norveç somonu son 10 yılda 5 kat artan ihracat hacmi ile dikkat çekiyor.Türkiye’nin balık pazarını incelemek üzere incelemelerde bulunan Norveç Ticaret, Sanayi ve Balıkçılık Bakan Yardımcısı Dilek Ayhan, Norveç Deniz Ürünleri Konseyi Türkiye Bölge Müdürü Maria Kivijärvi Heggen, NIFES (Norveç Ulusal Beslenme ve Deniz Ürünleri Araştırmaları Enstitüsü) Araştırmacıları Øyvind Lie ve Ingvild Graff ve Norveçli ünlü şef Daniel R. Madsen basını bilgilendirdi.   
Toplantıda konuşan Norveç Deniz Ürünleri Konseyi Türkiye Bölge Müdürü Maria Kivijarvi Heggen, 2010-2014 yılları arasında Norveç ve Türkiye arasındaki deniz ürünleri ticaret hacminin yüzde 80 oranında arttığına dikkat çekerek, “Türkiye özellikle gelişmekte olan ülkeler içinde ekonomik istikrarı, büyüme potansiyeli ve dinamik tüketici profili ile bizim için stratejik öneme sahip. Hedefimiz Türk tüketicileri, sağlıklı, lezzetli, besleyici ve gerçek Norveç somonu ve uskumrusu başta olmak üzere damak zevklerine uygun ringa ve morina balığı gibi birçok yeni türle de buluşturmak olacak” dedi. 
Türkiye’ye ihracat rekora koşuyor
Norveç deniz ürünlerinin 130’dan fazla ülkeye ihraç edildiğini açıklayan Norveç Deniz Ürünleri Konseyi Türkiye Bölge Müdürü Maria Kivijarvi Heggen, Türkiye’de kişi başı yıllık ortalama balık tüketiminin 8 kilogram olduğunu ifade etti. Heggen, ‘2013 yılında Norveç, Türkiye’ye 45 bin ton deniz ürünü ihraç ederek bir rekora imza attı. 2014 yılı ihracat rakamlarına baktığımızda da bu yıl için yüzde 20’lik bir artış öngörüyoruz’ diye konuştu. 
Hergün 36 milyon kişi tercih ediyor
Türkiye’de balık tüketiminin artacağını düşünen Norveç Sanayi, Ticaret ve Balıkçılık Bakan Yardımcısı Dilek Ayhan, Türkiye pazarını incelemek üzere Bakanlık ve Norge yetkilileri ile incelemelerde bulunduklarını kaydetti. Dilek Ayhan, “Türkiye’de deniz ürünleri tüketimi her geçen gün artıyor. Norveç deniz ürünlerine de ilgi artıyor. Dünyada her gün 36 milyon öğünde Norveç deniz ürünleri tüketiliyor. Norveç’te yıllık kişi başı balık tüketimi 22 kg. Türkiye’de tüketimin artması için önemli fırsatlar var. Bakanlığım adına ben de Türkiye pazarını incelemek ve Norveç deniz ürünleriyle ilgili Türk tüketiciler nezdinde farkındalık oluşturmak için İstanbul’a geldim” diye konuştu. 
Deniz ürünleri kırmızı etten daha çevreci
NIFES (Norveç Ulusal Beslenme ve Deniz Ürünleri Araştırmaları Enstitüsü) Araştırmacıları Øyvind Lie ve Ingvild Graff da Norveç’te deniz ürünlerinin güvenliğine verilen önemin altını çizdi. Norveç’te uzun yıllardır balık türlerini korumak için çalıştıklarını belirten araştırmacılar şu bilgileri paylaştı:
“Gelecekte balıkçılık önemli bir protein kaynağı olarak gelişmeye devam edecek. Birleşmiş Milletler, deniz ürünlerinden elde edilen proteinin çevreyi de koruyarak dünyada hızla artan nüfusun beslenmesinde önemli bir rol oynayacağını belirtiyor. Bunu  bir örnekle daha net açıklarsak; 1 kilogram biftek için 8 kilogram yeme ihtiyaç duyuluyor, oysa 1 kilogram balık için 1 kilogram yem yeterli. Bu da gösteriyor ki deniz ürünleri karbondioksit ayak izini de azaltıyor.” Somon kokoreç ile deniz ürünlerini sevdireceğiz
Norveçli ünlü şef Daniel R. Madsen ise Türkiye’de somonun giderek daha fazla tercih edildiğini ancak pişirilmesinin iyi bilinmediğini açıkladı. Madsen, Türkiye’de somonun çok pişirildiğini oysa ki pembe kıvamının korunması gerektiğinin altını çizdi. Türkiye’nin kendine özgü mutfağı ve damak tadı ile önemli bir yemek kültürüne sahip olduğuna işaret eden Madsen, Norveç deniz ürünleri ile Türk damak tadına uygun yenilikçi ürünler geliştirdiklerini belirtti. Madsen, “Somonlu kokoreç, somonlu çiğ köfte ve somonlu zeytinyağlı yaprak dolması gibi lezzetler Türk tüketicilere Norveç deniz ürünlerini sevdirecek” dedi.